سبک زندگی شهدا بهترین الگو برای جوانان است

سبک زندگی شهدا بهترین الگو برای جوانان است

  • 293
حجت الاسلام عباسعلی باباگل زاده گفت: بهره گیری از خاطرات و زندگی نامه و وصیت نامه های شهدا وسرداران شهید برای جوانان امروز ما بهترین الگو و سبک زندگی است.

۱۳۹۲ شنبه ۳۰ شهریور ساعت 11:43

 

مجاهدت واستقامت ملت مسلمان ایران در هشت سال دفاع مقدس آینه اقتدار صلابت وحیثیت والای کشور گردید، جنگی که به صورت ناجوانمردانه برملت صبور ومومن کشور ما تحمیل گردید، بی تردیدهمه پیشرفت ها،امنیت واقتدارایران اسلامی مدیون  جوانان این مرز و بوم خون پاک هزاران شهیدو از خود گذشتگی ایثارگرانی است که جان شیرین خود را در طبق اخلاص نهادند تا امروز در جهان سربلند باشیم ، به مناسبت هفته ارزشمند دفاع مقدس حجت الاسلام عباسعلی باباگل زاده مشاورفرهنگی ومسئول کمیته گردشگری مذهبی سابق اداره کل میراث فرهنگی استان تهران وفرمانده پایگاه مقاومت بسیج سردارشهید حاج احمد کاظمی اداره کل میراث فرهنگی استان قم. درگفت‌و گو با برنا توسعه گردشگری جنگ وهمکاری سازمان میراث فرهنگی با راهیان نور و ایجادموزه دفاع مقدس وگنجینه آثارشهداء پرداختند که از نظرتان می گذرد.


 
همه می دانیم جنگ ویران کننده و خانمان سوز است. چگونه است جنگ ما در مقابل دشمن همواره به عنوان یک ارزش و دفاع مقدس یاد می شود؟


بسم ا... الرحمن الرحیم ، ضمن گرامی‌داشت یادو خاطرشهداء درهفته ارزشمند دفاع مقدس خدمت تان عرض کنم ملت ما آغازگرجنگ نبود ،جنگ خانمان سوز برمردم صلح طلب و انسان دوست ما تحمیل شد و ملت دلاور در عرصه دفاع قرارگرفت ومقدس است چون هدف ملت مقدس بود در واقع دفاع از وطن آب خاک وناموس ازهرجهت ارزشمند ومقدس است، شما ملاحظه کنید استکبار جهانی با تحریک رژیم بعثی صدام به دنبال نابودی انقلاب اسلامی و سلطه برمنطقه بود و ایستادگی ملت شهید پروردفاع از انقلاب و دفاع ازارزش های دینی والهی بود بر همین اساس شهادت برای ملت ما یک افتخار وسربلندی محسوب می‌شود وما به آیات قرآن کریم و روایات معصومین علیهم السلام ایمان واعتقادقلبی داریم و مرگ را پایان زندگی نمی‌دانیم و در مکتب ما مرگ در راه خدا و دفاع از اسلام بزرگترین عزت و افتخار است وشهادت حیات طیبه و زندگی جاودانه است.
خداوند متعال درقرآن کریم درباره مقام شهداء می‌فرمایند ولاتقولوا لمن یقتل فی سبیل ا... اموات بل احیاء ولکن لاتشعرون
به کسانی که در راه خدا کشته می شوند مرده نگوئید بلکه آن‌ها زندگانند ولی شما درک نمی کنید در حقیقت این آیه به ما می فهماند اولابرای شهدا در پندارو گفتارلفظ مرگ را بکار نبریم ثانیا حیات شهداء در عالم برزخ و در عالم واقع ومعنی حیات طیبه و جاودانه است، ثالثا ما درک آن را نداریم و یا درآیه دیگر می خوانیم شهدا عند ربهم یرزقون هستند، پس بر اساس آموزهایی دینی، آیات قرآن وروایات 8سال جنگ تحمیل شده بر ملت، ودفاع ما مقدس است و این دفاع مقدس بزرگترین سند اقتدار،شجاعت ،صلابت و عزت ملت بزرگ ایران است که یقینااین سند در تاریخ افتخارات ایران جاودانه خواهد ماند


در 31 شهریور1359 زمانی جنگ برما تحمیل شده که هنوز در ابتداء انقلاب بودیم دارای ارتش قوی و نیروهای نظامی قوی نبودیم و دشمن به خیال اینکه ظرف چند روزکشور ما را تصاحب می کند وارد جنگ شد، و جوانان این کشور توانستند تمامیت عرضی کشورمان را حفظ کنند. فکر می‌کنید.با توجه به شرایط آن زمان چه عواملی باعث شکست دشمن وپیروزی مقتدرانه ملت ایران شد ؟


در واقع تحلیل دشمنان ایران اسلامی این بود که ایران از نظر تجهیزات نظامی ضعیف وابتدای انقلاب است. آن‌ها می اندیشیدند که کشور ازهم پاشیده و قدرت دفاعی آنچنانی ندارد به گمان خودش سه روزه به تهران می‌رسند و این تصور دشمن در آن زمان از نظر عقلی وتحلیل نظامی درست هم بوده، اما غافل از آن بودند که یدا... فوق ایدیهم بالاترین قدرت ها ، قدرت الهی است و مردم ما با ایمان به خداوند متعال و رهبری هوشمندانه بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) با توکل برخدا ، با اتحاد وهمدلی به صورت یک پارچه با ایثارو از خود گذشتگی تمام تحلیل ها ومعادلات دنیا را بهم زدند وبا 8سال مقاومت ابهت ابرقدرت هاو استکبارجهانی را شکستند ، جنگ علاوه بر آسیب هایی که برای ما داشت یک نعمت هم برای ملت بود بزرگترین نعمت این بود که ما به خود باوری و خود اتکایی برسیم اگر امروز امنیت و آسایش داریم ازبرکت خون پاک شهداست باید یاد وخاطر شهدا را همیشه در دلها زنده نگه داریم و ارزش های معنوی دفاع مقدس را نباید فراموش کنیم
مسئولین باید صادقانه ، خالصانه ، با پاک دستی درعمل به مردم شهید پرور خدمت کنند باید فرهنگ بسیج این شجره طیبه انقلاب به فرموده مقام معظم رهبری بسیج کلیدطلایی و هدیه الهی به ملت است ،برای همیشه این فرهنگ ونهضت حسینی و عاشورایی با خدمات درست زنده بماند انشاا...

چند سال قبل در سازمان میراث فرهنگی ستاد گردشگری جنگ تشکیل شد ولی بعد از مدتی از فعالیت های این ستاداثری دیده نشد بنظر شما وجود چنین ستادی در سازمان میراث فرهنگی لازم است؟


بله درست است یک وقتی ستاد گردشگری جنگ در سازمان تشکیل شد ولی از فعالیت های آن اثری مشاهده نشد . ملاحظه بفرمایید موضوع دفاع مقدس و جنگ به همه سازمان هاو نهادها ودرواقع به همه مردم و نظام مرتبط می شود چون دفاع مقدس برای گروه یا افراد خاصی نیست متعلق به تمام ملت است .در حقیقت برای حفظ مکتب والای دفاع مقدس و پیشبرد برنامه هاو فعالیت های فرهنگی، درراستای زنده نگه داشتن ارزش های جنگ ،یاد وخاطرات شهدا و سرداران همه باید کمک کنند و سهم داشته باشند سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری هم می تواند ارزش های دفاع مقدس را به عنوان یک میراث بزرگ معنوی و میراث ماندگار و گرانبهای ملت غیور ایران حفظ و ثبت نماید .
وهمچنین سازمان در حوزه فعالیت های فرهنگی با همکاری بنیاد حفظ آثار وارزش های دفاع مقدس، سپاه و بسیج درهمه استانها وحتی شهرستان ها می تواند موزه دفاع مقدس راه اندازی واحداث کند؛تا آثارگرانقدر شهدا را به عنوان گنجینه آثار معنوی نگه داری و در معرض بازدید عموم قراردهد. در واقع بهره گیری از خاطرات و زندگی نامه و وصیت نامه های شهدا وسرداران شهید برای جوانان امروز ما بهترین الگو و سبک زندگی است .در بخش راهیان نور با فراهم کردن امکانات رفاهی و توسعه زیر ساخت های گردشگری در مسیرعبور و مرور راهیان نور می‌تواند به موضوع گردشگری جنگ کمک کند .دفاتر خدمات مسافرتی و آژانس ها با راه اندازی تورهای گردشگری جنگ و دفاع مقدس می تواند نقش موثری داشته باشند.



مطالب مرتبط


بخش نظرات این مطلب



برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 47
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 3

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 10
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 3
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 10
            بازدید ماه بازدید ماه : 296
            بازدید سال بازدید سال : 2789
            بازدید کلی بازدید کلی : 50101

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.19.217.29
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            خبرنامه

            خبرنامه

              براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



              آخرین نطرات کاربران

              آخرین نطرات کاربران

                درباره ما

                   نواندیشی دینی
                  به وب سایت : من خوش آمدید اینجانب عباسعلی باباگل زاده چاری به جهت علاقه به فعالیت های فرهنگی اجتماعی و سیاسی . این وب سایت را طراحی نمودم تا بتوانم در فضای مجازی و رسانه همچنین ارتباط با مردم و جوانان عزیز سعی نمایم در حوزه نواندیشی دینی و برمحور اعتدال و اخلاق انسانی فعالیت فرهنگی اجتماعی داشته باشم از همه دوستان گرانقدر و فرهیخته تقاضا دارم با ارائه هرگونه پیشنهاد و انتقاد ما را در پیشبرد اهداف یاری فرمایند . با تشکر شادکام و سر فراز باشید

                کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به نواندیشی دینی بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف